Project type: Game
Date: 22-12-2021
Status: Finished
Software used: Unity, Visual Studio
Language used: C#
Role: Lead Developer
Team size: 4 developers en 4 artists
Over het project
In dit project hebben wij 10 seconden aan gameplay nagemaakt van een bestaande game. Wij hebben gekozen voor de game INSIDE. Wij hebben hier 4 weken aan gewerkt.
Ik heb gewerkt aan de vliegende objecten en heb er voor gezorgd dat alles wat gemaakt was met elkaar werkt.
We hebben in dit project gewerkt met pull requests. Hier in hebben we samen de code verbeterd en veel van elkaar kunnen leren.
In dit project heb ik gewerkt aan onderstaande onderdelen.
Flying Objects System
Met het fying objects system worden objecten gespawned in de wereld en wordt er een positite meegegeven waar het object moet eindigen. Per object wordt er berekend hoeveel velocity er nodig is om op de aangewezen plek te belanden. Er zijn veel waardes instelbaar, zoals hoeveel objecten er moeten spawnen, hoe wijd de objecten kunnen komen en hoeveel rotatie moet meegegeven worden.
Death Mechanic
Als de speler geen dekking heeft gevonden tijdens de schok dan heeft de speler verloren. De licht flits is een indicator dat de schok er aan komt. Het is de bedoeling dat de speler achter de arm van de kraan schuilt tijdens de schok. Er wordt met een raycast gekeken of de speler veilig stond.
Merge
Ik was verantwoordelijk voor het bij elkaar brengen van alle systemen. Hiervoor heb ik een script gemaakt die alle systemen aanroept op de goede volgorde en timing. Ook heb ik alle 3D objecten in een scene gezet.