Over het project
In dit project heb ik gewerkt aan een game die ik wil gaan uitbrengen op Android en iOS. Ik kan geen github link delen, omdat het project op private staat en nog in development is.
Ik heb nog veel ideeën om in het spel te toe te voegen, zoals power-ups en multiplayer.
Het doel van het spel is om aan het einde te komen van het level en obstakels te ontwijken door de telefoon te bewegen.
In dit project heb ik gewerkt aan onderstaande onderdelen.
Player Movement
De speler gaat automatisch altijd vooruit. Door het gebruik van de accelerometer in de telefoon kan de speler sturen door de telefoon te kantelen. Ik verander de x velocity naar de acceleratie op de x-as keer de snelheid elke fixed frame.
Cosmetics Structure
Ik heb met de cosmetische items in het spel een handige manier gemaakt om makkelijk nieuwe items toe te voegen. Het is makkelijk in de editor instelbaar door gebruik van scriptable objects. In de base item gebruik ik een abstracte class. Elk type item moet van zich zelf weten hoe het op de speler toegepast moet worden met de abstracte functie Apply. Het cosmetics applier script gaat alle geselecteerde items langs op de juiste ingestelde prioriteit en roept alle Apply functies aan van de items.
Database
In dit project heb ik een plan om met een Google Firebase accounts te beheren. Ik heb van tevoren een data structuur bedacht en veiligheids regels voor de Google Firebase. Het is de bedoeling dat de speler ook offline kan spelen, maar dat voortgang wel in de online database wordt opgeslagen. Zo wordt bijvoorbeeld gekeken of de data op het lokale apparaat nieuwer is dan wat er op de database staat. Als dat niet zo is wordt de lokale data overschreven met de data van de database.