Project type: Game
Date: 15-09-2021
Status: Finished
Software used: Unity, Visual Studio
Language used: C#
Role: Developer
Team size: 1 developer
Over het project
In dit project heb ik een tower defense game gemaakt.
Ik heb veel gewerkt aan het gedrag van de torens, het plaatsen van de torens en spawnen van de enemies. Alles in dit project heb ik zelf geprogrammeerd.
De 3D modellen zijn van het internet. De focus van dit project lag op het programmeren van gameplay.
In dit project heb ik gewerkt aan onderstaande onderdelen.
Tile Generator
Met de tile generator is het mogelijk om met een JSON bestand en level in te laden. Dit JSON bestand werd gegenereerd door websites gemaakt door andere studenten. Om te bepalen welke kant een pad gedraaid moet zijn wordt er gekeken naar andere pad tiles er om heen. Ook worden er bomen en rotsen van verschillende grootte random geplaatst op beschikbare tiles.
Catapult Tower
De catapult toren was een uitdaging om te maken, omdat de toren moet berekenen waar de enemy zou uitkomen op het moment van het landen van de kogel. Hierbij moest de toren rekening houden met de snelheid van de enemy, de richting van het pad en de tijd tussen het afschieten en landen van de kogel.
Tower Placement
Met het tower placement systeem is het mogelijk om torens te plaatsen op tiles. Als de speler een toren wilt plaatsen kan er een toren gekozen worden door het plaatje van de toren uit het menu te slepen in het level. Er wordt een doorzichtig voorbeeld laten zien van de toren. De kleur van de toren geeft aan of de toren geplaatst kan worden op die plek. De cirkel om de toren heen is het bereik van de toren.
Tower Upgrades
Zoals in de bijbehorende video te zien is het mogelijk om de toren te upgraden met bereik of schade. Deze eigenschappen kunnen op alle torens worden geupgrade en kunnen maximaal 4 upgrades krijgen. Door het bereik te upgraden is het meteen zichtbaar te zien aan de cirkel om de toren heen. Ook is het mogelijk om de toren te verkopen voor de helft van de aankoop prijs.