Project type: Game

Date: 27-05-2020

Status: On hold

Software used: Unity, Visual Studio

Language used: C#

Role: Developer

Team size: 1 developer

Over het project

In dit project heb ik gewerkt aan 1 van mijn eerste games in Unity. Ik heb deze game uitgebracht op de Google Play Store als closed alpha test. Ik kan geen github link delen, omdat het project op private staat en nog in development is.

Het doel van het spel is om alle levels in het spel te halen door aan het einde te komen van de baan.

De speler kan zelf ook levels maken en makkelijk publiceren binnen de game.

In dit project heb ik gewerkt aan onderstaande onderdelen.

Gameplay

De speler gaat automatisch altijd vooruit. De speler kan bewegen door met een vinger op het scherm naar links of rechts te swipen. Om te springen moet de speler omhoog swipen.

Map Builder

Met de map builder kan de speler zelf een eigen map maken. Met handige functies, zoals undo, redo en copy / paste is het makkelijk om snel een level in elkaar te zetten. De speler kan deze map zelf uitproberen door op de play knop te drukken. Alle posities en scales worden lokaal opslagen in een json bestand.

Settings

Met de settings kan de speler zelf de sensitivity aanpassen. Ook kan de speler kiezen om te springen met een swipe naar boven of met een knop op het scherm. De kwaliteit van de game is ook instelbaar, zodat oudere telefoons het spel ook soepel kunnen draaien en om batterij kunnen besparen.

In App Purchases

Ik heb onderzocht hoe ik IAP in het project kon krijgen. Ik heb voor nu alleen remove ads en zou in de toekomst meerdere items willen aanbieden, zoals skins. De prijs wordt automatisch geupdate in de lokale valuta.