Project type: Game

Date: 26-04-2021

Status: Finished

Software used: Unity, Visual Studio, Photoshop

Language used: C#

Role: Lead Developer

Team size: 4 developer en 4 artists

Over het project

In dit project heb ik met een team van 7 andere studenten een game gemaakt dat over de ruimte gaat. We hebben hier in totaal 8 weken aan gewerkt.

Wij hebben gekozen om een explorer game te maken. Het is de bedoeling om in alle planeten de edelstenen te vinden.

Ik heb gewerkt aan veel onderdelen in deze game. Daarnaast heb ik ervoor gezorgd dat alles wat gemaakt was werd samengevoegd met andere onderdelen.

Wij hebben onderzocht wat de beste workflow is in een team. Ik heb veel geleerd over het samenwerken in een team met artists.

In dit project heb ik gewerkt aan onderstaande onderdelen.

Dig Mechanic

Ik heb gewerkt aan de dig mechanic. Dat maakt het mogelijk om te graven op plaatsen. Er zijn 2 soorten graaf plaatsen. De speler kan graven om een object te vinden en de speler kan graven om op een andere plek uit te komen. De controller begint steeds harder te trillen en de lichtgevende sensor op de helm wordt steeds feller hoe dichter de speler bij een graaf plaats komt. Met prefabs is het makkelijk op graaf plaatsen in de wereld te plaatsen.

New Input System

Wij hebben het nieuwe input systeem gebruikt om makkelijker keybinds te maken voor muis en toetsenbord en controller. Ook was het met dit nieuwe systeem mogelijk om de controller te laten vibreren.

Save System

Met het save system kunnen we data opslaan, zoals in welke wereld de speler is en welke edelstenen de speler heeft gevonden. Hierdoor kan de speler na het afsluiten van het spel weer verder gaan waar de speler was gebleven.

Inventory System

Met het inventory system kan de speler in het menu zien welke edelstenen al gevonden zijn. Andere scripts kunnen makkelijk dit systeem benaderen om te kijken of de edelsteen al is gevonden.

Map System

Met het map system kan de speler reizen tussen de planeten. De speler kan de map alleen bekijken bij het ruimte station aan het begin van het level. De speler moet wel de benodigde edelstenen hebben gevonden anders zit er nog een slot op de planeet.

Aiming System

Ik heb met het aiming system het makkelijk visueel zichtbaar gemaakt voor de gebruiker in welke richting er wordt gericht. Ook is het voor developers makkelijk in code op te halen waar naar toe gericht wordt.

Dialog System

Het dialog system maakt het mogelijk om interacties te hebben. Dit was vooral nodig in het tutorial level. De tekst wordt letter voor letter geschreven en kan meerdere delen bevatten. Het is makkelijk om een nieuw dialoog te maken in de editor.